Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Стига сме `абили фаровете

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Деяне, имаше такива снимки - не се хаби...Хората си бяха направили труда да снимат това, което се вижда в огледалото когато идващия автомомил е с фарове и без.На различни фонове.Бяха се постарали доста - мисля, че дори тук ги бях виждал.Да - признавам. С фарове се забелязваше по-добре.С една подробност - става въпрос за дистанция, при която аз пет пари не давам дали е там, сам ли е или с жена си, дали крушките са му халогени или ксенони и дали боята на колата му е металик, акрилна или блажна Ако обаче това е моторист бих бил леко по-заинтересован, щото ще се окаже до вратата ми след няколко секунди.А и съвременния рацер на железен кон яздейки го по такъв начин до голяма степен рискува само себе си.В края на краищата от това дали аз ще го видя зависи неговата кожа а не моята.Тъй че избора също би следвало да си е негов. И те всички го правят.
    I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

    Коментар


      Esper написа:
      Ако обаче това е моторист бих бил леко по-заинтересован, щото ще се окаже до вратата ми след няколко секунди.А и съвременния рацер на железен кон яздейки го по такъв начин до голяма степен рискува само себе си.В края на краищата от това дали аз ще го видя зависи неговата кожа а не моята.Тъй че избора също би следвало да си е негов. И те всички го правят.
      Що си мислиш, че ’изборът’ на един моторист засяга само него? По-горе дадох пример, мога да пусна и снимки на колата, но все пак са следствена тайна. Но са тук , на компа ми и те уверявам че една кола, блъсната от мотор 300 кг летящ със 180 никак не изглежда добре. А защо си мислиш, че някои водачи на леки автомобили не правят същия този избор както мотористите и не летят с по 160-180 по нормалните пътища?!?Аз поне го правя само на магистрала, и то много рядко. Но има други разни, дето са и от мен по-луди или по-малко мислят...Уф, днес цял ден седях във форума. Вече почвам да се разболявам Свърших и малко работа, но... утре няма да ме видите изобщо тук

      Коментар


        gantcho написа:
        коцев написа:
        Така е .Защо трябва когато автомобила пред мен се движи с 90 км не на магистрала то аз за да си направя кефа ще трябва да вдигна 120-130 за да го наизпреваря и да се движа пак с 90км после но само и само да съм пред него . Логика никаква.....
        Логиката е, че едрогабаритните коли пречат на видимостта. Като изключим факта, че 90 км са не винаги оптимална скорост....
        Това е много голяма болка за всички Никой не може да понесе, че пред него има камион, или автобус. Задължително трябва да бъде изпреварен. Защо, бе хора? Защо наистина? За да караш пред него пак с 90, ама да си отпред. Много е прав колегата Коцев. Обаче - ако се движиш зад камион или автобус, шансът някой сопол да се премаже в теб е нищожен, а ако се буташ да изпревариш камиона, едно, че може при изпреварването да се размажеш в някой, и второ - по-голям е шансът някой сопол да те нацепи челно. При първия случай щетите ще са един мъртъв самоубиец, който се прави на голяма работа (това в общия случай), и малко повреди по камиона. При втория - 2 смазани коли, в едната си ти (не говоря конкретно за някой от нас ), в другата е въПРОСТния самоубиец, който пък не е рядкост да оцелее, а самият ти - да имаш доживотни травми, ако изобщо останеш на тоя свят. Аз лично с удоволствие ще карам зад камион от София та чак до където съм тръгнал, ама къде такъв късмет... Поне така ще намаля шансовете да стане ПТП с мое участие, по вина на друг, и ще предпазя пътниците които превозвам. Извинете ме и за офтопика, а по темата - вече 15-16 месеца светлините ми не са спирали за секунда. Ползите от това ги виждам непрекъснато - някой като тръгне да ме засича, ме вижда по-лесно, особено ако не е съвсем слънчево. А дори и слънчево да е - много лесно виждам дали има коли зад мен, встрани от мен, само като видя с периферното зрение светлини в огледалата, достатъчно е. Дори не извръщам поглед от пътя, за да гледам в огледалото.

        Коментар


          ogi28b написа:
          ова е много голяма болка за всички Никой не може да понесе, че пред него има камион, или автобус. Задължително трябва да бъде изпреварен. Защо, бе хора? Защо наистина? За да караш пред него пак с 90, ама да си отпред. Много е прав колегата Коцев.
          Защото, колега, и друг път е ставало въпрос - аз лично карам с около 100 до 110 ако се поотплесна. Тировете карат на равно с 90, по по-стръмен баир нагоре с 40-60, по баир надолу със 120-130.Действително, не мога да се влача след тях и да карам като тях при положение, че карам лек автомобил, при това прилично мощен. Изнервям се дето не виждам, побеснявам от флуктуациите на скоростта им. Изпреварвам ги дори когато пуснат със 120 по баира надолу, щото знам, че после нагоре съм с 50. Не мога и не желая да карам зад тирове.
          She was only a whisky maker but he loved her still.

          Коментар


            Immortal написа:
            И по горе попитах - кой има полза от това да ни карат да караме на фарове??? А кой има полза от това да ни "връзват" с колани? А кой има полза от това мотоциклетистите да са с каски?И откъде, по дяволите, на Голф 5 му се изгасят фаровете?!?!?
            The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

            Коментар


              kiro_of_the_day написа:
              Правилото за запалените фарове е най-голямата глупост и безсмислица и никой не може да ме убеди в противното.Скочихме от едната крайност в другата - сега не се глобява за пуснати фарове, а з включени - правят ни на маймуни и ние ръкопляскаме.Дебилни аргументи от сорта "В Европа навсякъде е така" ме нервират още повече.Това, че някъде е еди как си - не значи, че е правилно или ефективно.Тия от Европата още малко ще спуснат директива и чекиите с презервативи да се правят, че е по-сигурно.Казвал съм го и друг път тука - ако не можеш да забележиш предмет с размерите на автомобил, движещ се с 50 км. ч. - мястото ти не е нито зад волана, нито на пътя, нито на тротоара дори.Правилата за движение са така написани, че ако се спазват - няма да има нито 1 произшествие.Да ама не. И понеже "държавата" и "контролнити и органи" са безсилни да се справят с положението се чудят каква глупост да измислят за да замажат очите и да отчетат дейност.Другото безумно правило или изискване е за стикерите за колите с газови уредби - пълна идиотщинаизмислен от един самозабравил се генерал-пожарникар - любимец на народа.И понеже Ви облъчват нон стоп от екрана и в ефира - Вие кимате с глави и казвате - "Да, това и много хубаво подкрепям го"! Аман от хора дето мислят не с главите си, а с телевизорите си.
              Добре де, различавам автомобила, но я ми кажи - ти как различаваш автомобила спрял ли е или не е? Когато е сумрачно, конкретният шофьор не си е пуснал светлините и ... представлява едно тъмно петно на общият тъмен пеизаж. А, да - ти си велик шофьор - имаш 15то чувство. О, извинявай, аз съм облъчен от екрана... цял ден седя пред един или друг екран и те ме облъчват, а мозъкът го ползвам основно и само за баластра. Някога, когато въведоха шофирането на дневни свтлини през зимата - един писател по форумите каза "В Норвегия е така и там знаеш, че ако на някоя кола фаровете и светят - то тя се движи или поне има шофьор в нея".
              ls1 написа:
              По-горе ви питаха пък нещо не отговорихте - не обичате да карате на фарове или не обичате да ви казват какво да правите?
              Не обичат да им казват какво да правят. За това не само не карат на фарове, но и превишават скоростта, не спират на знак СТОП, не намаляват когато минават през локва пред спирка, а и още куп други неща, които са задължителни не правят. Реват обаче по форумите и не само... "Къде са ни пътищата, къде са ни кошчетата", просто никой не се замисля, че като унищожи нещо "държавно", то ремонта му излиза и от неговия джоб...
              Steliyan's Life!
              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

              Коментар


                jenshen73 написа:
                kiro_of_the_day написа:
                Правилото за запалените фарове е най-голямата глупост и безсмислица и никой не може да ме убеди в противното.Скочихме от едната крайност в другата - сега не се глобява за пуснати фарове, а з включени - правят ни на маймуни и ние ръкопляскаме.Дебилни аргументи от сорта "В Европа навсякъде е така" ме нервират още повече.Това, че някъде е еди как си - не значи, че е правилно или ефективно.Тия от Европата още малко ще спуснат директива и чекиите с презервативи да се правят, че е по-сигурно.Казвал съм го и друг път тука - ако не можеш да забележиш предмет с размерите на автомобил, движещ се с 50 км. ч. - мястото ти не е нито зад волана, нито на пътя, нито на тротоара дори.Правилата за движение са така написани, че ако се спазват - няма да има нито 1 произшествие.Да ама не. И понеже "държавата" и "контролнити и органи" са безсилни да се справят с положението се чудят каква глупост да измислят за да замажат очите и да отчетат дейност.Другото безумно правило или изискване е за стикерите за колите с газови уредби - пълна идиотщинаизмислен от един самозабравил се генерал-пожарникар - любимец на народа.И понеже Ви облъчват нон стоп от екрана и в ефира - Вие кимате с глави и казвате - "Да, това и много хубаво подкрепям го"! Аман от хора дето мислят не с главите си, а с телевизорите си.
                Добре де, различавам автомобила, но я ми кажи - ти как различаваш автомобила спрял ли е или не е? Когато е сумрачно, конкретният шофьор не си е пуснал светлините и ... представлява едно тъмно петно на общият тъмен пеизаж. А, да - ти си велик шофьор - имаш 15то чувство. О, извинявай, аз съм облъчен от екрана... цял ден седя пред един или друг екран и те ме облъчват, а мозъкът го ползвам основно и само за баластра. Някога, когато въведоха шофирането на дневни свтлини през зимата - един писател по форумите каза "В Норвегия е така и там знаеш, че ако на някоя кола фаровете и светят - то тя се движи или поне има шофьор в нея".
                Пак питам, защото никой не ми отговори.На Вас от колко разстояние Ви е нужно да забележите автомобил за да го избегнете?Различавам движещ се от спрял автомобил както и всички останали.И стига с това сумрачно - това си влизаше в предишната хипотеза на закона за намалена видимост.А при намалена видимост се кара със светлини. Щом даваш за пример Европата - ми не знам, може и да си облъчен...
                VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                Нека Силата на бъде с Нас...

                Коментар


                  kiro_of_the_day написа:
                  Пак питам, защото никой не ми отговори.На Вас от колко разстояние Ви е нужно да забележите автомобил за да го избегнете?
                  Различно, зависи от много фактори - релеф, атмосферни условия, цвят на колата, чистота на колата, натрупана умора...Въс всички случаи светнатите фарове увеличват разстоянието и улесняват преценката.
                  like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                  Коментар


                    Lane Staley написа:
                    kiro_of_the_day написа:
                    Пак питам, защото никой не ми отговори.На Вас от колко разстояние Ви е нужно да забележите автомобил за да го избегнете?
                    Различно, зависи от много фактори - релеф, атмосферни условия, цвят на колата, чистота на колата, натрупана умора...Въс всички случаи светнатите фарове увеличват разстоянието и улесняват преценката.
                    Не питам на какво разстояние го забелязвате...Питал съм нещо съвсем друго.
                    VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                    VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                    VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                    VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                    Нека Силата на бъде с Нас...

                    Коментар


                      Киро, ако карам по извънградски път с 90км в ясен слънчев ден и слънцето е пред мен - предпочитам двете коли в насрещното да са с включени фарове - тази дето си кара в лентата и тая дето я изпреварва. Защото като ги видя - вече може и да сме се целунали. Когато изпреварвам с 90км в същите условия - искам пак колите да мога да ги видя - няма значение разстоянието - все пак нито имам желание да излизам от пътя за да избегна някого нито искам да си повишавам нивото на адреналина над нормалното. Искам да виждам движещите се автомобили добре на прага на моята видимост - при равен път без завои - максималното което виждам. Просто по-лесно се вижда, по-добре се преценява разстоянието и винаги можеш да натиснеш спирачката или леко да свиеш при положение, че си готов. Защото са ме изпреварвали на магистралата - аз карах със около 120, а тоя дето ме изпревари беше с ферари някакво и дори успя да ме отмести въздушната вълна. Но го видях, когато мина пред мен - беше без фарове. Това - ноември.
                      Steliyan's Life!
                      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                      Коментар


                        След няколко месеца, всички автомобили на територията на ЕС трябва да се движат задължително с вклчени къси или дневни светлини, без изклчение, целогодишно. Та откъде се гасят фаровете на голф 5?

                        Коментар


                          ogi28b написа:
                          След няколко месеца, всички автомобили на територията на ЕС трябва да се движат задължително с вклчени къси или дневни светлини, без изклчение, целогодишно. Та откъде се гасят фаровете на голф 5?
                          Не съм сигурен, че си прав.
                          The Commission has decided to introduce Daytime Running Lights (DRLs) on all new vehicles from 2011 onwards in a bid to increase road safety using energy-efficient technology, it announced on 24 September.The directive, which requires all new types of passenger cars and small delivery vans to be equipped with DRLs from 7 February 2011 onwards, was approved unanimously by the so-called ’CARS 21’ high level group aimed at boosting the competitiveness of the auto industry, the Commission said. Trucks and buses would be subjected to the new rule 18 months later.
                          Т.е. всички нови (новопроизведени) МПС-та трябва да са оборудвани с DRL.

                          Коментар


                            Това което пишеш се знае отдавна, но не противоречи на това което и аз пиша. Ето някакъв цитат от произволен сайт: След като ЕП прие закон движението с включени къси светлини и през светлата част на денонощието ще стане задължително целогодишно за всички страни от ЕС от 7 февруари 2011 година.Точно това чух по тв преди няколко дни, затова го написах. А за ДРЛ се знае може би от 1-2 години насам.

                            Коментар


                              ogi28b написа:
                              След няколко месеца, всички автомобили на територията на ЕС трябва да се движат задължително с вклчени къси или дневни светлини, без изклчение, целогодишно.
                              Което само за пореден път доказва, че простотията граници няма.
                              VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                              VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                              VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                              VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                              Нека Силата на бъде с Нас...

                              Коментар


                                Днеска съобщиха по радиото че за миналата година една трета /380 / от жертвите за миналата година са от челни сбъсъци тоест от несъобразено наизпреварване. Коментара е излишен . Просто се чудя на колегата дето пише по горе че мразел да се движи зад камион който кара с 90 км защото като се зададе баир камиона намалял на 60км и той с мощната си кола не му се тътрело след него . Затова и по нанадолнище макар и камиона да карал със 120 той го задминавал за да може на следващия баир да вече пред него. Ами колега колата ти е мощна както пишеш какво ти пречи да го задминеш когато той е със 60км нагоре по баира ?? Просто го отнисаш само за няколко секунди . Защо трябва да го задминаваш по нанадолнище когато и той е с висока скорост ? От написаното от теб аз така го разбирам или аз грешно съм разбрал. За толкова години съм се нагледал на много рискови наизпреварвания и винаги когато е зависело от мен аз съм се изнасял плътно към канавката само и само да стане тройното разминаване без да се ударим.Излизали са ми насреща коли които наизпреварват и ако аз не намаля скороста си и отбия плътно в дясно то удара е неизбежен . Също много следя на огледалото си поведението на движещия се след мен и ако той се е напънал да ме минава а виждам че насреща идва кола то пак от мен да мине намалям скороста и пак се изнасям плътно в дясно за да се разминат . Не ме разбирайте че се пиша на велик или нещо подобно . До сега за 42 години това ми е правило и винаги съм отстъпвал и ще продължавам да отстъпвам пък който ще да признава . Преди много години може би още при оня режим пътувайки за морето така аз застраших моя си живот и на семейството си като почти влязох в канавката само и само да се разминат две коли тази която ме изпреварваше и тая насреща . На следващата отбивка спрях да се поуспокоя малко и там между всичките коли беше и тая която ме наизпревари. Мъжа нямаше смелоста да дойде при мен но жена му доиде разтреперана да ми благодари за това че отбих иначе все се бяха ударили.Това е едниствения случай когато съм получил благодарност. А водача на колата си стоеше на седалката и не смееше да излезе не от страх а от ужаса който беше изпитал при разминаването. Предполагам че повече едва ли е предприемал такова рисково изпреварване. Коментара е излишен.
                                Фиат Панда 1.2 2006година
                                Синджира си идва ,а козата я няма...

                                Коментар

                                Working...
                                X